BattleTech

Новости

  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    4
     #
    BATTLETECH 1.0.2 Release Notes (BETA) 5/3/2018
    forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/b..

    Фиксят баг видеокодека, утечки памяти и ошибку с декалями из ДЛЦ Shadow Hawk (Valhalla Shadow Hawk variant failing to load in missions when selected.If you are fielding a Shadow Hawk with the Valhalla paint job, all combat missions will fail to load. This includes loading combat save games as well as dropping from your Dropship. To work around the issue in Skirmish, remove the Valhalla Shadow Hawk variant from your lance. To work around the issue in Campaign, change the Shadow Hawk paint job to one of the base options.)
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    2
     #
    игра в GOG Galaxy уже 276R. С исправлениями
    Patch 1.0.1 (02 May 2018)

    Trial fix for an issue where save games could sometimes fail to appear upon re-launching the game.
    Trial fix for some occasional crashes when loading back into the sim-game scene.
    We now immediately apply changes to the windowed mode and fullscreen monitor selection settings.
    Added the ability to change the Callsign associated with your multiplayer profile.
    Fixed issues with the Vsync setting sometimes not applying correctly.
    Setting Vsync to be ON by default.
    Capping framerate at 120 when Vsync is OFF.
    Fixed an issue where redeeming a valid unlock code could cause a long loading screen.
    Fixed an issue where 'Mech model variants unlocked using an access code could be seen clipping through other Argo UI screens, after selecting the unlocked 'Mech in the Mech Bay.
    Fixed minor graphical issues with the pre-order Shadow Hawk Umbra skin.
    Fixed an issue where enemy AI could sometimes act slowly during Defend Base contracts.
    Improved loading sequence stability when alt-tabbed.
    Support for non-standard Steam install directories (directory paths with special characters like "=" in them.)
    Removing debug F6 pilot-injury hotkey.
    Adding version number display to the Main Menu.
    Adding protections for errors in the GOG Galaxy client when playing through GOG.
    Making DirectX 11 a required component in Steam and GOG installers.

    патча отдельно нет.
  • Геральт Де Ривиа
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 6
    1
     #
    Увидел в самый последний момент. Язык Пушкина пока не завезли ((((((
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    Разрабы обещали в следующем патче ввести бегунки для настройки сложности в каждом отдельном аспекте игры. )
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    1. Они в курсе что игра толком не оптимизирована и будут над этим работать как над приоритетным направлением. Ждите обновления в ближайшие дни или недели.
    2. Исправление багов, планируют патч ориентировочно в конце Мая.
    3. Поддержка новых языков (включая Русский) и Linux, уверяют что это для них важнейший приоритет, но дату назвать в точности не могут.
    4. Они ведут работы по первому крупному и бесплатному обновлению, в котором планируют:
    а) Опция ускорение хода боев (для игроков которые были недовольны медлительность происходящего).
    б) Кастомизация пилотов (имя, позывной, голос, внешность)
    в) набор точных настроек уровня сложности для конкретных ситуаций(areas) (что за случаи, ситуации, местности имеет в виду разработчик не вполне ясно, возможно дадут выбрать дополнительные факторы усложнения при взятии контракта).
    г) изменения в интерфейсе касающиеся покупки и сбора (salvaging) новых предметов.
    д) Возможность пропуска пролога.
    е) Будут работать над "сглаживаением" уровня сложности правя ситуации когда попадаются слишком сложные или слишком легкие задания на примерно одном уровне задания. Сделают рамки сложности по черепам более четкими.
    ж) Небольшие изменения которые, в целом, улучшат удобство игры.
    Это примерный план, который будет дополнен и уточнен перед непосредственно выходом обновления, а выход запланирован на Июнь\Июль этого года.
    5. Это только начало! Мы будем продолжать выпускать бесплатные обновления и после выпуска первого обновления, а также с удовольствием позднее выпустим для вас МАСТАБНОЕ ПЛАТНОЕ РАСШИРЕНИЕ или даже парочку, но прямо сейчас мы сосредоточены на исправлении багов и немедленном реагированнии на проблемы связанные с выпуском игры (о чем и написано в предыдущих пунктах). При вашей поддержке мы и дальше будем улучать Battletech делая ее все лучше и больше!
    Это то что я вычитал на кикстартере...
  • Геральт Де Ривиа
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 6
    3
     #
    По хорошему из BattleTech можно делать серию игр...как тут же call of duty и клепать и клепать под соусом из "межхвёздных разборок"
  • Servitor
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 6
    1
     #
    Геральт Де Ривиа
    на основе TitanFall вышла бы неплохая версия шутера во вселенной BATTLETECH
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    2
     #
    Servitor
    так на основе TitanFall или BATTLETECH? по вселенной BATTLETECH уже есть сесионный шутер Mechwarrior Online и есть уже TitanFall, что тебе надо то?
  • Servitor
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 6
    1
     #
    Deimos-D
    Во вселенной BATTLETECH есть ведь и другие виды войск помимо мехов, TitanFall можно представить как приключения бронепехотинца и его реликтового меха.
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    Servitor
    Во вселенной BATTLETECH есть пехота, вплоть до тяжёлых Элементалов Кланов, самолёты, вертолёты и аэрокосмические летательные аппараты и боевые космические суда, разнообразная наземная военная техника, типа танков, РСЗО, танкеток и бронемашин, часть которых есть и в этой игре...
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    возможно что в новых ДЛЦ добавят не только новых мехов, в том числе Клановых, но и больше другой наземной и воздушной техники....
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    в Стиме появился бета патч 1.0.3-280R

    Battletech is getting more customization options and maybe an expansion or two

    Harebrained Schemes has shared its post-launch plans for Battletech, the giant fighting robot strategy game that launched to much acclaim last week. The studio said the positive response to the game means that "many things are now possible," including localization into other languages, more customization options, and possibly even some full-on expansions.

    Before all that, however, come the bugs. "Our launch last week wasn't perfect. A subset of players are experiencing hardware/system compatibility and performance issues that our team is working hard to investigate," Harebrained wrote in a Battletech Kickstarter update. "Solutions for critical issues are always our top priority, and will be released as soon as they're available and tested. Typically, we will release patches to our public_beta branch on Steam for a few days for testing before we push them to the default branch."

    A "general bugfix" patch is expected to arrive in late May, followed by a larger update focusing on increased customization and player-requested features. Specifics are still being determined but items up for consideration include:
    ◾Accelerated Combat Options - We're working on options for players who would like to accelerate the pace of combat missions.
    ◾MechWarrior Customization - We know that many players would like to change the appearance, callsign, name, and voice of all their MechWarriors, not just their Commander. This didn't make it in for launch but we'll be adding it in Update 1.
    ◾Granular difficulty settings - A set of discrete options for players to customize the challenge level of the game in different areas.
    ◾MechLab / Store / Salvage Quality-of-Life Improvements - Interface additions to reduce friction when buying and salvaging new items.
    ◾Tutorial-skip Option - Allowing players who have already played the prologue missions to skip those missions when starting a new campaign, and get right to the Leopard.
    ◾Addressing Difficulty Spikes - We'll be working on smoothing out some issues with unexpectedly hard (or easy) content. Not to remove all difficulty variance, but to address clear outliers.
    ◾Live-streaming Quality-of-Life Improvements - Audio persisting when alt-tabbed, for example.

    "The above is just the beginning! We'll be continuing with more free Updates after Update 1, and we'd also love to release a larger paid content Expansion or two," Harebrained said. "But right now we're staying focused on bugfixes and immediate reactions to launch feedback."

    The first Battletech fixer-upper patch went live yesterday. The full patch notes are available on the Paradox forums.
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    BATTLETECH Post-Launch Roadmap

    1. Compatibility / Performance Investigations
    Our launch last week wasn't perfect. A subset of players are experiencing hardware/system compatibility and performance issues that our team is working hard to investigate. Solutions for critical issues are always our top priority, and will be released as soon as they're available and tested. Typically, we will release patches to our public_beta branch on Steam for a few days for testing before we push them to the default branch.

    On that note - last Friday we released our first patch to the public_beta branch for testing. Today, that 1.0.1 Patch went live - you can read the full changelog here. We expect to release more patches to public_beta in the coming days and weeks.

    2. General Bugfix (Late May)
    We expect to release at least one general bugfix/improvements patch later in May.

    3. Localization (French, German, Russian) and Linux support
    These are both Kickstarter commitments and high priorities for our post-launch roadmap. (Along with a couple other Kickstarter commitments that didn't make it in for launch.) We don't have a more precise ETA yet for these items but will update you as soon as we do.

    4. Update #1: Customization & Player Options (June/July)
    We're already beginning work on our first larger free Update to BATTLETECH. This Update is all about customization and reacting to common pieces of feedback that we've received from you on the game. Here's a list of items we're currently looking at for Update 1 this summer:
    ◾Accelerated combat options - We're working on options for players who would like to accelerate the pace of combat missions.
    ◾MechWarrior customization - We know that many players would like to change the appearance, callsign, name, and voice of all their MechWarriors, not just their Commander. This didn't make it in for launch but we'll be adding it in Update 1.
    ◾Granular difficulty settings - A set of discrete options for players to customize the challenge level of the game in different areas.
    ◾MechLab / Store / Salvage quality-of-life improvements - Interface additions to reduce friction when buying and salvaging new items.
    ◾Tutorial-skip option - Allowing players who have already played the prologue missions to skip those missions when starting a new campaign, and get right to the Leopard.
    ◾Addressing difficulty spikes - We'll be working on smoothing out some issues with unexpectedly hard (or easy) content. Not to remove all difficulty variance, but to address clear outliers.
    ◾Live-streaming quality-of-life improvements - Audio persisting when alt-tabbed, for example.
    It's important to note that the exact contents of Update 1 may shift during development. Please consider these general directions and priorities. We'll post a more detailed and updated list of what's in the Update closer to its release.

    5. More BATTLETECH!
    The above is just the beginning! We'll be continuing with more free Updates after Update 1, and we'd also love to release a larger paid content Expansion or two - but right now we're staying focused on bugfixes and immediate reactions to launch feedback. With your support, we could not be more excited to continue making BATTLETECH even bigger and better.
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    Если вы хотели что-то спросить у разработчиков - предоставляется отличный шанс forums.goha.ru/showthread_0_0_t1242929
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    BATTLETECH 1.0.3 Release Notes (BETA)

    [WINDOWS] [STEAM] [GOG] Добавлен дополнительный лаунчер BATTLETECH, который можно использовать для настройки следующих параметров перед запуском игры: режим без полей, эксклюзивный полноэкранный режим, API рендеринга видео. Рекомендуется использовать эти параметры для устранения неполадок при возникновении проблем с совместимостью оборудования или программного обеспечения. Чтобы использовать эту пусковую установку, запустите BattleTechLauncher.exe в папке установки. В Gog Galaxy вы можете открыть меню More рядом с кнопкой Play и выбрать Other - > Configure BATTLETECH.

    [STEAM] Добавлено предупреждающее всплывающее окно, которое появляется, если API Steam не инициализируется при запуске игры.

    Добавлен текст на экран настроек видео, указывающий, что некоторые настройки не будут применены до следующей загрузки игры.

    Добавлена опция в меню настроек видео, чтобы показать неподдерживаемые разрешения дисплея (по умолчанию выключено).

    [macOS] Поддержка нестандартных каталогов установки Steam (пути к каталогам со специальными символами типа "=" в них.)

    Исправлены некоторые заминки при уничтожении юнитов и зданий во время боя.

    Улучшения управления памятью вокруг разрушения меха.

    Исправлена ошибка, из-за которой MechWarriors постоянно зависали в состоянии высокого или низкого настроения.

    Исправлена проблема, когда сразу сохранение игры после спасения достаточно частей, чтобы заполнить новый мех может потому что мех новый 'исчезают после перезагрузки, что сейв.

    Исправлена ошибка, из-за которой союзные подразделения в миссиях сопровождения не могли перемещаться в зону добычи при определенных обстоятельствах.

    Исправлена ошибка, когда выбирают в магазине мех с активного заказа, то отмена предупреждение всплывающее окно, вызовет на экран, чтобы не реагировать.

    Исправлено несколько проблем с начальным местом появления точек на процедурных миссиях.

    Исправлен шейдер волос, чтобы лучше поддерживать более яркие цвета в создании персонажа, изменил некоторые текстуры волос и бороды и добавил несколько ярких образцов цвета.

    Добавлены новые портретные пресеты и параметры настройки.

    Исправлена ошибка, препятствующая завершению достижений" Rock 'Em "и" Sock 'Em".

    Исправлена проблема, которая могла препятствовать завершению достижения "полного реестра".

    Исправлена ошибка, из-за которой тривиализовалось завершение достижений" лазерное шоу"," фермер-пуля "и" дождь огня".

    Исправлены проблемы с искусственным присутствием на подмножестве наград "наемник MechWarrior".

    Сделал Бакер Атлас "СБА" каркасные доступны для Атласа, второй-ХТ (в дополнение к тому, что и для стандарта Атлас КАК7-Д.) тень Ястреба "Умбра" каркасные доступны для тень Ястреба 2ч. Сделал "Валгалла" префабы для их соответствующих вариантов шасси.

    [Перестрелка] альтернативные мехи prefab теперь считаются запасом и отображаются в списке мехов запаса в конфигурации Skirmish Lance.

    [Перестрелка] копирование альтернативного префаба меха теперь правильно сохраняет внешний вид варианта мехов.

    Важно: если вы переключитесь на ветку public_beta, обратите внимание, что при игре в Многопользовательскую схватку вы сможете играть только против других игроков на ветке public_beta. Браузер лобби в настоящее время не обозначает, какие игроки находятся в ветке public_beta, а какие нет (но будут в будущих выпусках.) Если вы переключаетесь на ветку public_beta, а затем хотите создать многопользовательское лобби, пожалуйста, добавьте [BETA] к имени Вашего лобби.
  • Геральт Де Ривиа
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 6
    2
     #
    Кароче; русского нет. Продажу частей меха - тоже не завезли. Зачем выпускать??? Блоком выпустите сразук всё.
    2-й раз пройду только тогда, когда будет русский язык.
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/b..
    говорят что новый патч забаговал игру больше чем поправил багов...
    Последний патч эдакая подмена шила на мыло. Лагать и фризить стало меньше...первый час игры, потом, словно наверстывая, игра начинает тупить в 2 раза интенсивней прежнего. Полторы минуты прогрузки с экрана выбора добычи это не нормально. разрабы с готовностью подтверждают свою жопорукость раз за разом.
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    2
     #
    для фанов выкладываем рабочую сборку Мechwarrior 3 + аддон Pirate's Moon полностью на русском, работает даже с win.10 без проблем.
    drive.google.com/file/d/1dTkhMAFE7ROrIkaVvGIm8wD..
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    Учитывая последние новости, в ближайший патч, выйдет обновленная модель Blood Asp. Разработчики в Facebook сообщили от 18 марта, что они прислушались к отзывам игроков и решили исправить допущенные ошибки при разработке. Переработанная модель, будет больше похожа на оригинал и обладает более высокими и удлиненными деталями.
    pp.userapi.com/c845523/v845523384/6341f/2j4pXSfa..
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    LIVE - BATTLETECH 1.0.4 Release Notes

    Thank you for playing BATTLETECH! We appreciate your patience and support as our team works to quickly investigate and address reported issues with the game. Release 1.0.4 is now available for users on Steam and GoG. Note that the public_beta branch is still on Release 1.0.3 plus the additional Beta Launcher for BATTLETECH - we will also be advancing public_beta to contain 1.0.4 plus Launcher later this week.

    If you experience any issues after updating, the first step we recommend is to restart your computer, and then verify integrity of game files. Occasionally, the Steam update process can act weird - this will ensure that the update has been properly applied.

    Players with nVidia graphics cards should now update to the latest nVidia driver and not use the BT game ready driver that was released at launch.

    As always, if you experience further issues please contact Customer Support at: support.paradoxplaza.com

    Release 1.0.4 Notes, 5/21/2018
    •Fixed an issue introduced in Release 1.0.3 where the campaign timeline could stop advancing under certain circumstances - most commonly, after the death of one or more MechWarriors with active temporary tags (e.g High Spirits) on them.
    Additional note for players who mod various game files…Reminder that modding is not officially supported. If you have saved a game with any mod active, that saved game will not work after an update has been applied unless you replace all modded files exactly as they were when the save game file was created. Saved games require the exact same data state in order to function properly.
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    0
     #
    Генеральный директор Harebrained Schemes Джордан Уэйсмэн рассказал, что дополнения к BattleTech «всегда будут следовать сюжету». Он сравнил BattleTech с предыдущим творением студии Shadowrun и заявил, что единственный способ сделать игру больше – это создать «дорогой ручной контент», будь то расширение или сиквел. В свою очередь издатель и разработчик Paradox обычно старается систематизировать и улучшить игровой процесс своего отдельного взятого проекта. И в этом подходы студий разнятся.
    Уэйсмэн говорит, что разработчики стремятся отыскать «правильную алхимию между реиграбельностью и историей с эмоциональным ядром не только для BattleTech, но и для своих будущих проектов».
    Нarebrained Schemes планирует большое обновление игры в июне/июле, но оно будут состоять из улучшений текущей версии игры. В будущем нас ждёт одно-два крупных дополнения.
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    0
     #
    Интервью с разработчиком игры, гейм-директором Mike McCain. На английском.
    www.rockpapershotgun.com/2018/06/04/battletech-s..

    Просто пустой трёп и восхваления себя любимого и гениального, да жалкие попытки оправдать свой косяк с тормознутыми менюшками игры тем, что типа они хотели сделать бои гигантских мехов более эпичными и кинематографичными. Обещают исправить и пофиксить баги и в будущем добавить нормальную поддержку фанатских модов, ну и наклепать конечно же DLC.

    "В нашем первом большом обновлении, среди прочего, мы добавляем режим полного ускорения, который может быть включен или отключен в любое время из меню настроек. Ускорятся начало движения мехов, но опять замедлятся в конце, чтобы не пропустить чего важного. Мы также добавляем функцию "ускорения по требованию" - в основном, вы можете нажать пробел во время действия, чтобы ускорить только это действие."
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    Издательство Paradox Interactive публично объявило о приобретении студии Harebrained Schemes
    www.dualshockers.com/battletech-developer-harebr..
    Отныне Harebrained будет являться одной из внутренних студий компании и ее собственным подразделением, что, впрочем, никак не ограничит ее в творчестве и не приведет к сокращению штата.

    Генеральный директор Paradox Interactive остался очень доволен приобретением и заявил об имеющихся планах в долгосрочной перспективе.

    В честь обозначенного события, кстати, все те, кто поддержал свое время Battletech, получат в будущем бесплатную копию космической стратегии Stellaris. Подробности об этом обещают представить позднее.

    Что касается самой игры, то ее, похоже, все-таки постигнет участь проектов от Paradox, которые практически всегда обзаводятся бесчисленным количеством DLC.
    forum.zoneofgames.ru/topic/49019-izdatelstvo-par..
  • A_QuartZ
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 7
    0
     #
    Deimos-D написал:
    Что касается самой игры, то ее, похоже, все-таки постигнет участь проектов от Paradox, которые практически всегда обзаводятся бесчисленным количеством DLC.

    Какая печальная участь - много DLC, всем бы так!)

    За ссылки - спасибо. Нашел там интересное для себя, кроме того, что ты принёс сюда. Удалил свой самый негативный коммент в более ранних темах. Лови плюс.)
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    0
     #
    Дизайнер Battletech Тайлер Карпентер был уволен из студии Harebrained Schemes после того, как несколько женщин обвинили его в сексуальном харассменте. Обвинения привели к началу расследования, а их результатом стало немедленное увольнение.
    twitter.com/WeBeHarebrained
    Harebrained Schemes необходимо внести ясность в связи с недавней ситуацией, в которой одного из наших бывших сотрудниках обвиняли в сексуальных домогательствах и неправомерных действиях. В тот момент, когда мы о ней узнали, мы незамедлительно отправили обозначенного работника в отпуск и провели полное расследование. В итоге мы решили, что лучшим вариантом будет распрощаться с данным сотрудником, что мы и сделали не задумываясь.
    Мы стремимся обеспечить для всех наших работников безопасную рабочую среду и всегда будем активно принимать необходимые меры для поддержания безопасной, позитивной, уважительной и командной рабочей атмосферы».

    Известно, что на Тайлера пожаловалось как минимум шесть женщин, сообщивших о том, что тот постоянно присылал им непристойные сообщения, трогал их помимо их воли и вообще не давал им проходу. waypoint.vice.com/en_us/article/yweqk5/harebrain..
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    вышел патч версии 1.1
    forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads%2..

    Patch 1.1.0-303R (21 June 2018)
    ===============================
    New Features & Content
    MechWarrior customization. Players can now customize the appearance, callsign, name, pronoun, and voice of all non-Ronin MechWarriors in their mercenary company. The starting MechWarriors (Behemoth, Dekker, Glitch, and Medusa) are now considered Ronin.
    Granular difficulty settings. Added a wide variety of Granular Difficulty Settings that can be adjusted at any time from the Settings menu.
    Lethality - when enabled, MechWarriors that are disabled in combat will always be killed.
    'Mech Destruction - when enabled, 'Mechs disabled from Center Torso destruction are permanently lost. This setting is intended for veterans and those seeking a significant challenge.
    No Rare Salvage - when enabled, + and ++ items are no longer generated as salvage results (but remain purchasable in stores).
    MechWarrior Progression - adjust the amount of experience that MechWarriors gain after each mission.
    Advanced MechWarriors - increase or decrease the frequency of more powerful MechWarriors appearing in Hiring Halls in later parts of the game.
    Enemy Force Strength - increase or decrease the baseline strength of the enemy forces you'll face in procedural contracts.
    Contract Payment - increase or decrease the amount of C-Bills paid by procedural contracts across the game.
    Salvage - increase or decrease the amount of salvage you may obtain from negotiation on procedural contracts.
    New custom campaign mode. The following added Difficulty Settings can only be adjusted when starting a new campaign (Select "Custom Campaign" when starting a New Game from the Main Menu.)
    Ironman Mode. Your campaign is limited to a single save game slot that automatically updates as you progress. Run out of funds or fail a Priority Mission and it's game over!
    Unequipped 'Mechs - enable this to make 'Mechs completed out of 'Mech parts start empty instead of with a stock loadout.
    Parts for 'Mech Assembly - increase the number of 'Mech parts that must be salvaged to assemble a new 'Mech. This setting is intended for veterans and those seeking a significant challenge.
    Accelerate the current action with SPACEBAR. Players can now press SPACEBAR to greatly accelerate the current action. Game speed will return to normal after the action completes.
    Speed-Up mode to accelerate all combat actions. Added an option in the Gameplay Settings menu that significantly speeds up combat. Note that this setting is ignored during Multiplayer, and while story dialogue is playing during campaign missions.
    General combat speed optimizations. To decrease turn times even when not using new speed-up options. In addition, the settings for combat result pauses and camera transition times have been exposed in CombatGameConstants.json for easier modding.
    Cancel combat actions and selections with right-click. Right-clicking in combat (without holding the button down) now acts like the ESC key, backing out of the current action or selection.
    MechLab quality-of-life improvements. Including the below additions. See UI section for further UI improvements.
    A shortcut button is now available to bring up the Store directly from the MechLab, allowing players to buy weapons, equipment, and ammo without leaving the MechLab. (Must still be in-orbit to purchase items.)
    The running total C-Bill cost of a work order is now displayed while the player is working in the MechLab.
    Added tooltips for all 'Mech Rating bars in the Mech Bay and MechLab that show and explain more of the specific numbers behind that rating.
    Improved warning communication and tooltips in MechLab.
    Added Scrap button to the Mech Bay Storage screen, to allow scrapping complete 'Mech chassis directly from Storage.
    Gear components now display their stat benefit directly on their component UI (instead of only in their tooltip.)
    Current inventory count in Store and Salvage. Item tooltips in the Store and Salvage screens now display how many of that item the player currently has in inventory.
    Several new events and improvements to event generation. Including fixing a bug that could cause valid events to appear invalid and not be considered during event generation.
    Ultrawide monitor support. BATTLETECH now supports displays with 21:9, 64:27 and 43:18 aspect ratios. Known Issue: a few cosmetic-only bugs still exist in this experience, but given the high-demand for ultrawide support we felt that these minor issues did not need to hold up its release.
    [WINDOWS] The BATTLETECH Launcher has exited Beta. This launcher can be used to configure the following options before launching the game: Borderless Windowed Mode, Exclusive Fullscreen Mode, Video Rendering API. We recommend using these options for troubleshooting if you are experiencing hardware or software compatibility issues. The launcher also includes a new automatic crash reporting tab. To use this launcher:
    GOG Galaxy: Open the "More" menu next to the Play button and choose Other -> Configure BATTLETECH.
    Performance & Compatibility
    Improvements to the game start flow. (Splash screens can now be skipped.)
    The previous "High" visual quality setting has been renamed to "Ultra". The new "High" quality setting disables screen space reflections and clamps volumetric rendering at higher resolutions.
    Significantly improved performance and stability of front-end list interfaces.
    Improved stability when alt-tabbing and otherwise losing focus of the title.
    Improved protection against spam-clicking.
    Combat UI rendering optimizations. These should reduce instances of small hitches during combat.
    Optimizations to building destruction system and related fire and smoke VFX sequences.
    Audio performance optimizations.
    Terrain rendering and tree rendering optimizations.
    VFX and water rendering optimizations.
    Balance
    Many existing contracts had their difficulty rating adjusted to more accurately reflect the actual difficulty of the contract and provide a more consistent player experience.
    The difficulty range of contracts in a given system has been expanded to two skulls rather than one skull. Easier and harder contracts will now be available in every system.
    Moving and re-balancing the reinforcement units in some procedural missions.
    The Called Shot bonus for multiple-hit weapons (SRMs, MGs) now diminishes by half with each successive shot.
    Medium 'Mech stability increased to 130 (was 100). Stability recovery increased to 1.2 (was 1.0).
    Heavy 'Mech stability increased to 160 (was 100). Stability recovery increased to 1.4 (was 1.0).
    Assault 'Mech stability increased to 200 (was 100). Stability recovery increased to 1.6 (was 1.0).
    Difficulty modifier for attacks against Light 'Mechs increased to 3 (was 2).
    PPC heat generation reduced to 35 (was 40).
    ER Large Laser heat generation reduced to 25 (was 40).
    Large Laser heat generation reduced to 18 (was 30).
    Pulse Medium Laser heat generation reduced to 16 (was 25).
    Medium Laser heat generation increased to 12 (was 10).
    Small Laser heat generation increased to 6 (was 5).
    AC/2 heat generation reduced to 4 (was 5).
    AC/5 heat generation reduced to 8 (was 10).
    AC/10 heat generation reduced to 12 (was 15).
    AC/20 heat generation reduced to 24 (was 25).
    LRM-10 heat generation reduced to 10 (was 12).
    LRM-15 heat generation reduced to 14 (was 15).
    SRM-2 heat generation reduced to 4 (was 6).
    SRM-6 heat generation reduced to 12 (was 14).
    Flamer starting ammo reduced to 4 (was 6).
    UI
    The 'Mech status display on the After Action Report no longer displays structure damage above armor, which was confusing to a number of players (particularly when heat damage was incurred underneath armor.) Warning icons now appear if structure damage was incurred, but intact armor now takes precedence on the 'Mech status display.
    Added a selection state during keybinding to indicate which action is currently listening for a keypress to bind to the action.
    Improved communication in the Engineering room when an Argo Upgrade is in-progress.
    Standardized custom 'Mech name field to 16 characters.
    Disallowing bad characters (e.g. tabs, newlines) in input fields.
    New loading screen game tips, and revisions to some existing loading screen game tips.
    Floatie text for Breaching Shot now appears over the target instead of the attacker.
    Improved visibility for Sensor Locked floatie text.
    Color selectors on the heraldry customization screen now wrap.
    Added a Tooltip explaining the behavior of the "Travel to System" button.
    Added a confirmation prompt when using the "restore defaults" button in an options menu.
    Improvements to Store loading times.
    AI
    AI improvements to Liberation: Panzyr to address AI threat assessments.
    AI improvements to Defense: Smithon to the AI's ability to advance towards priority targets. Also encounter re-balancing to accommodate the improved behavior.
    Fixed an AI issue where enemy units could sometimes sprint even while unsteady.
    Fixed AI behavior in Defend Base missions to focus slightly less on destroying targeted buildings and to be more responsive to the player damaging them.
    Improved AI multi-targeting logic, and fixed a bug where AI units could sometimes unfairly use multitarget.
    Improved AI patrol-path behavior.
    AI now prioritizes the selection of Unsteady units.
    AI performance optimizations.
    AI units are now more cautious about using jumpjets when overheated.
    Fixed AI units incorrectly bracing when they can no longer sprint (e.g. when a leg is removed).
    Multiplayer & Accounts
    Fixed an issue where attempting to log in to Paradox Account without an active internet connection resulted in an infinite loading screen.
    Fixed an issue in Multiplayer that could cause turns to extend past the turn-timer limit when players used single-move or jump actions during non-interleaved movement.
    Improved content filtering for lobby names and chat.
    Various improvements to Multiplayer Lobby UI behavior.
    Player can now use the Eject button in Skirmish Multiplayer and Skirmish vs. AI.
    Significantly improved performance of server browser when many games are shown.
    Bugfixes
    Dozens of procedural mission fixes & tweaks, including fixing instances of misplaced spawners causing units to become stuck.
    Fixing cases of procedural missions that would either auto-complete early, or not at all.
    Fixing the behavior of some escort / convoy lances in procedural missions. (Cases of units failing to reach their destinations, convoy guards not activating when expected, friendly escort units getting stuck, etc.)
    Fixed issues with loading process where specific Contracts could fail to load.
    Fixing various VO and dialogue issues in procedural missions (specifically Assassinate & Battle contracts.)
    General map polishing and collision clean-up on many maps.
    Fixed an issue where certain instances of Destroy or Defend Base contracts could auto-fail.
    Fixed a UI bug where objectives appeared in the incorrect order of priority on some missions (secondaries above primaries).
    Fixed an issue where in some few cases, reinforcements would not spawn as expected.
    Fixed an issue where an enemy Enforcer would spawn stuck in the Escape mission on Artru.
    Fixed an issue where players were unable to back out of the Liberation: Itrom lance configuration screen.
    Various cosmetic map geometry fixes across the game (floating assets, clipping assets, etc.)
    Various fixes and improvements to the building destruction system (more natural collapse behavior, better debris coverage, improved physics behavior.)
    Various combat VFX fixes & improvements.
    Various 'Mech animation fixes & improvements.
    Various cosmetic dialogue edits to clarify story points and fix continuity errors.
    Various typo fixes across the game.
    Fixed an issue that could cause a softlock after ejecting a MechWarrior with the Ace Pilot ability.
    Various fixes to the animation flow for the eject action.
    Fixed a bug where Rear Torso armor on 'Mechs in combat could remain even after the associated Torso section had been destroyed.
    Fixing the tooltip for the "Done" action for MechWarriors with the Ace Pilot ability.
    Fixed a cosmetic issue where MechWarrior portraits could become greyed out after using the Vigilance morale ability in certain conditions, despite not having acted yet.
    Fixed an issue that could cause a newly-completed 'Mech to disappear after loading a save game created at the same time as the 'Mech construction completed.
    Fixed an issue that could cause Kamea or Alexander to be incorrectly present on the Argo after backing out of Lance Configuration for certain Priority Missions.
    Fixed an input exploit that could allow players to hire MechWarriors that they didn't meet the MRB Rating requirements for.
    Fixed an issue where players could cancel a Travel Contract without incurring the advertised Reputation penalty with the client faction.
    Fixed an input exploit that could allow players to create overweight 'Mechs.
    Fixed an issue that could occasionally cause Travel Contracts to change difficulty upon arrival in the destination system.
    Fixed an issue that could cause certain 'Mech repair tasks queued from the MechLab to fail to appear in the Timeline.
    Fixed a bug where the 'Mech performance rating bars in the Mech Bay could be displayed incorrectly for 'Mechs with destroyed components on them.
    Fixed an issue where the Max Injuries value displayed for MechWarriors in the hiring hall was not taking into account bonuses from their Guts skill.
    Fixed a cosmetic issue where item quantity values in the Store UI were not being refreshed after selling items.
    Fixed an issue where the tooltip for Priority Missions was failing to display on the Contracts screen.
    Fixing cinematics audio to respect the "Play Audio When Alt-Tabbed" setting.
    Fixed some positional audio issues and incorrect audio assignments on destructible buildings.
    Fixed an issue where certain cosmetic (non-gameplay) decorative objects would no longer be present on maps after loading a combat save game.
    Fixed a bug where the UI indicating dangerous locations in combat (e.g. artillery regions) would fail to deactivate after the dangerous conditions were over.
    Fixed an issue where the "Zoom to New Contact" setting wasn't being respected during first contact with enemies.
    Fixed an issue where the Sensor Lock effect would no longer be present on a sensor locked unit after loading a combat save.
    Fixed an issue where 'Mechs that lost a leg due to ammo explosion did not experience Knockdown as expected.
    Fixed a cosmetic issue where the Restart and Stand Up buttons could overlap with the Eject action confirmation button in the combat UI.
    Fixed a cosmetic issue where small weapon attacks could impact empty air above a target after a melee knockdown had occurred.
    Fixing Stalker arm missile pod visibility.
    Improved Radiation Field fog VFX.
    Jump Jet VFX now scale based on 'Mech weight class.
    The King Crab has opened its claws.
    Fixed a cosmetic issue that could sometime cause weather effects to temporarily disappear in the Windy Day mood.
    Fixed some cosmetic issues with hair rendering in MacOS.
    Fixed an issue with the Skirmish MechBay incorrectly displaying the weight range of Assault Mechs as 85-100 tons. (Now displays as 80-100 tons.)
    Various fixes to tooltips, including an issue that could cause tooltips to become cut-off at the bottom.
    Fixed an issue where MechWarriors would sometimes play their injury VO even if game effect (e.g. a cockpit mod) had prevented the injury from occurring.
    Fixed an issue where achievements regarding lance composition could be unlocked by using lances of less than 4 'Mechs.
    Fixed an issue where the background UI was interactable during login or account creation.
    Fixed an issue where the selection field in dropdowns would display multiple selections.
    Fixed an issue where the selected lobby may become unavailable when server browser refreshes.
    Known Issues
    There is currently a small chance of the starter MechWarriors (Glitch, Behemoth, Dekker, Medusa) incorrectly appearing as hireable Ronin MechWarriors in hiring halls later in the game.
    Skirmish lances created prior to updating to 1.1.0 may contain 'Mechs with old weapon & stability values.
    Some tooltips may appear visually truncated at the bottom.
    A few cosmetic-only UI bugs exist when playing on an ultrawide monitor, but given the high-demand for ultrawide support we felt that these minor issues did not need to hold up its release.
  • prodigy007
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 6
    0
     #
    русича еще значит нет
  • Ex_Vandal
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 5
    0
     #
    Пишут что локализации будут в следующей обнове. Хотя скорее надо это читать как - в следующей крупной обнове.
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    0
     #
    BATTLETECH Update 1.1.1 Release 6/27/2018
    forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/l..
    •Fixed an issue where the starter MechWarriors (Glitch, Behemoth, Dekker, Medusa) could occasionally also appear as hireable Ronin MechWarriors in hiring halls later in the game.
    •Fixed a bug that could cause tooltips to fail to spawn in the Store under certain conditions.
    •Fixed an issue where tooltips could sometimes appear truncated at the bottom.
    •Fixed an issue where users could be unable to use Lance Configuration via the Multiplayer Skirmish Lobby if they had not yet played the campaign or single-player skirmish since updating to BATTLETECH version 1.1.
    •Fixed an issue where loading a save game generated in the Axylus priority mission, right after securing the crash site, could result in a progression blocker.
    •Fixed a bug that was causing attacks to hit 'Mech head locations more frequently than intended.

    IMPORTANT: If you experience any issues after updating, or see a popup like this one when trying to run the game...
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    BATTLETECH Update 1.1.2 Release
    steamcommunity.com/app/637090/discussions/0/1762..

    Fixed a race condition that could cause a softlock after flamer attacks made with the Firestarter 'Mech.
    Fixed an issue where the Capture the Argo mission on Axylus would fail to progress after loading a save game created right after securing the Argo crash site, but prior to new enemy units appearing.
    Fixed an issue where players could use the navigation starmap to accept travel contracts they did not meet the reputation requirements for.
    Fixed an issue where the "Ultra" quality setting could revert to "High" after relaunching the title.
    Fixed an issue where the "Lock Cursor" game setting did not get applied until the user alt-tabbed or relaunched the title.
    Fixed an issue where a 'Mech work order could still be created after some items equipped to the 'Mech were sold while the work order was pending.
    Fixed an issue where the "Fresh Off the Lot" achievement could not be completed.
    Updated the credits
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    на международную выставку игровой индустрии, ещё называемую "главная американская выставка настольных игр" Gen Con 2018, которая будет проходить с 2 по 5 августа в США, в городе Индианаполис, поедет один из руководителей Harebrained Schemes: Митч (Mitch Gitelman), возможно там мы и услышим новости о дальнейшей судьбе игры, о новых дополнениях и локализации или даже о возрождении настолки Battletech!
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    0
     #
    От модераторов официального форума:
    Interested or not, Linux and localisations are the current step of the roadmap and many others are interested in them. Some can't play the game without them.
  • Nightma[R]e
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 3
    3
     #
    Русского нет и не будет. Уже 4 месяц пошёл после выхода игры. Только и могут обещаниями кормить, я игру на дерьмо-английском покупать не буду.
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    Не может не быть русской локализации игры, так как это одно из требований бэкеров на Кикстартере и Волосомозгие обязаны его выполнить, так как на это тоже собирали деньги, а иначе им придётся возвращать бабло обманутым, на что никто не пойдёт...
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    0
     #
    Компания Paradox Interactive отчиталась о своих результатах за второй квартал текущего финансового года. Выручка упала на целых 38%! Издательство объясняет такое падение тем, что за прошедшие три месяца ей пришлось выплатить большую сумму по роялти, поскольку на игры от сторонних компаний пришлась примерно четверть от итоговых доходов.
    При этом Paradox отменила два не аносированных проекта, дабы стабилизировать свое финансовое положение. Руководство компании сообщило, что ничего критичного в падении доходов нет, а часть разрабатываемых в недрах игр порой все равно закрывается на ранней стадии. www.paradoxinteractive.com/en/interim-report-jan..
B
i
u
Спойлер