Новости

  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    4
     #
    BATTLETECH 1.0.2 Release Notes (BETA) 5/3/2018
    forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/b..

    Фиксят баг видеокодека, утечки памяти и ошибку с декалями из ДЛЦ Shadow Hawk (Valhalla Shadow Hawk variant failing to load in missions when selected.If you are fielding a Shadow Hawk with the Valhalla paint job, all combat missions will fail to load. This includes loading combat save games as well as dropping from your Dropship. To work around the issue in Skirmish, remove the Valhalla Shadow Hawk variant from your lance. To work around the issue in Campaign, change the Shadow Hawk paint job to one of the base options.)
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    2
     #
    игра в GOG Galaxy уже 276R. С исправлениями
    Patch 1.0.1 (02 May 2018)

    Trial fix for an issue where save games could sometimes fail to appear upon re-launching the game.
    Trial fix for some occasional crashes when loading back into the sim-game scene.
    We now immediately apply changes to the windowed mode and fullscreen monitor selection settings.
    Added the ability to change the Callsign associated with your multiplayer profile.
    Fixed issues with the Vsync setting sometimes not applying correctly.
    Setting Vsync to be ON by default.
    Capping framerate at 120 when Vsync is OFF.
    Fixed an issue where redeeming a valid unlock code could cause a long loading screen.
    Fixed an issue where 'Mech model variants unlocked using an access code could be seen clipping through other Argo UI screens, after selecting the unlocked 'Mech in the Mech Bay.
    Fixed minor graphical issues with the pre-order Shadow Hawk Umbra skin.
    Fixed an issue where enemy AI could sometimes act slowly during Defend Base contracts.
    Improved loading sequence stability when alt-tabbed.
    Support for non-standard Steam install directories (directory paths with special characters like "=" in them.)
    Removing debug F6 pilot-injury hotkey.
    Adding version number display to the Main Menu.
    Adding protections for errors in the GOG Galaxy client when playing through GOG.
    Making DirectX 11 a required component in Steam and GOG installers.

    патча отдельно нет.
  • Геральт Де Ривиа
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 7
    1
     #
    Увидел в самый последний момент. Язык Пушкина пока не завезли ((((((
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    Разрабы обещали в следующем патче ввести бегунки для настройки сложности в каждом отдельном аспекте игры. )
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    1. Они в курсе что игра толком не оптимизирована и будут над этим работать как над приоритетным направлением. Ждите обновления в ближайшие дни или недели.
    2. Исправление багов, планируют патч ориентировочно в конце Мая.
    3. Поддержка новых языков (включая Русский) и Linux, уверяют что это для них важнейший приоритет, но дату назвать в точности не могут.
    4. Они ведут работы по первому крупному и бесплатному обновлению, в котором планируют:
    а) Опция ускорение хода боев (для игроков которые были недовольны медлительность происходящего).
    б) Кастомизация пилотов (имя, позывной, голос, внешность)
    в) набор точных настроек уровня сложности для конкретных ситуаций(areas) (что за случаи, ситуации, местности имеет в виду разработчик не вполне ясно, возможно дадут выбрать дополнительные факторы усложнения при взятии контракта).
    г) изменения в интерфейсе касающиеся покупки и сбора (salvaging) новых предметов.
    д) Возможность пропуска пролога.
    е) Будут работать над "сглаживаением" уровня сложности правя ситуации когда попадаются слишком сложные или слишком легкие задания на примерно одном уровне задания. Сделают рамки сложности по черепам более четкими.
    ж) Небольшие изменения которые, в целом, улучшат удобство игры.
    Это примерный план, который будет дополнен и уточнен перед непосредственно выходом обновления, а выход запланирован на Июнь\Июль этого года.
    5. Это только начало! Мы будем продолжать выпускать бесплатные обновления и после выпуска первого обновления, а также с удовольствием позднее выпустим для вас МАСТАБНОЕ ПЛАТНОЕ РАСШИРЕНИЕ или даже парочку, но прямо сейчас мы сосредоточены на исправлении багов и немедленном реагированнии на проблемы связанные с выпуском игры (о чем и написано в предыдущих пунктах). При вашей поддержке мы и дальше будем улучать Battletech делая ее все лучше и больше!
    Это то что я вычитал на кикстартере...
  • Геральт Де Ривиа
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 7
    3
     #
    По хорошему из BattleTech можно делать серию игр...как тут же call of duty и клепать и клепать под соусом из "межхвёздных разборок"
  • Servitor
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 7
    1
     #
    Геральт Де Ривиа
    на основе TitanFall вышла бы неплохая версия шутера во вселенной BATTLETECH
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    2
     #
    Servitor
    так на основе TitanFall или BATTLETECH? по вселенной BATTLETECH уже есть сесионный шутер Mechwarrior Online и есть уже TitanFall, что тебе надо то?
  • Servitor
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 7
    1
     #
    Deimos-D
    Во вселенной BATTLETECH есть ведь и другие виды войск помимо мехов, TitanFall можно представить как приключения бронепехотинца и его реликтового меха.
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    Servitor
    Во вселенной BATTLETECH есть пехота, вплоть до тяжёлых Элементалов Кланов, самолёты, вертолёты и аэрокосмические летательные аппараты и боевые космические суда, разнообразная наземная военная техника, типа танков, РСЗО, танкеток и бронемашин, часть которых есть и в этой игре...
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    возможно что в новых ДЛЦ добавят не только новых мехов, в том числе Клановых, но и больше другой наземной и воздушной техники....
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    в Стиме появился бета патч 1.0.3-280R

    Battletech is getting more customization options and maybe an expansion or two

    Harebrained Schemes has shared its post-launch plans for Battletech, the giant fighting robot strategy game that launched to much acclaim last week. The studio said the positive response to the game means that "many things are now possible," including localization into other languages, more customization options, and possibly even some full-on expansions.

    Before all that, however, come the bugs. "Our launch last week wasn't perfect. A subset of players are experiencing hardware/system compatibility and performance issues that our team is working hard to investigate," Harebrained wrote in a Battletech Kickstarter update. "Solutions for critical issues are always our top priority, and will be released as soon as they're available and tested. Typically, we will release patches to our public_beta branch on Steam for a few days for testing before we push them to the default branch."

    A "general bugfix" patch is expected to arrive in late May, followed by a larger update focusing on increased customization and player-requested features. Specifics are still being determined but items up for consideration include:
    ◾Accelerated Combat Options - We're working on options for players who would like to accelerate the pace of combat missions.
    ◾MechWarrior Customization - We know that many players would like to change the appearance, callsign, name, and voice of all their MechWarriors, not just their Commander. This didn't make it in for launch but we'll be adding it in Update 1.
    ◾Granular difficulty settings - A set of discrete options for players to customize the challenge level of the game in different areas.
    ◾MechLab / Store / Salvage Quality-of-Life Improvements - Interface additions to reduce friction when buying and salvaging new items.
    ◾Tutorial-skip Option - Allowing players who have already played the prologue missions to skip those missions when starting a new campaign, and get right to the Leopard.
    ◾Addressing Difficulty Spikes - We'll be working on smoothing out some issues with unexpectedly hard (or easy) content. Not to remove all difficulty variance, but to address clear outliers.
    ◾Live-streaming Quality-of-Life Improvements - Audio persisting when alt-tabbed, for example.

    "The above is just the beginning! We'll be continuing with more free Updates after Update 1, and we'd also love to release a larger paid content Expansion or two," Harebrained said. "But right now we're staying focused on bugfixes and immediate reactions to launch feedback."

    The first Battletech fixer-upper patch went live yesterday. The full patch notes are available on the Paradox forums.
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    BATTLETECH Post-Launch Roadmap

    1. Compatibility / Performance Investigations
    Our launch last week wasn't perfect. A subset of players are experiencing hardware/system compatibility and performance issues that our team is working hard to investigate. Solutions for critical issues are always our top priority, and will be released as soon as they're available and tested. Typically, we will release patches to our public_beta branch on Steam for a few days for testing before we push them to the default branch.

    On that note - last Friday we released our first patch to the public_beta branch for testing. Today, that 1.0.1 Patch went live - you can read the full changelog here. We expect to release more patches to public_beta in the coming days and weeks.

    2. General Bugfix (Late May)
    We expect to release at least one general bugfix/improvements patch later in May.

    3. Localization (French, German, Russian) and Linux support
    These are both Kickstarter commitments and high priorities for our post-launch roadmap. (Along with a couple other Kickstarter commitments that didn't make it in for launch.) We don't have a more precise ETA yet for these items but will update you as soon as we do.

    4. Update #1: Customization & Player Options (June/July)
    We're already beginning work on our first larger free Update to BATTLETECH. This Update is all about customization and reacting to common pieces of feedback that we've received from you on the game. Here's a list of items we're currently looking at for Update 1 this summer:
    ◾Accelerated combat options - We're working on options for players who would like to accelerate the pace of combat missions.
    ◾MechWarrior customization - We know that many players would like to change the appearance, callsign, name, and voice of all their MechWarriors, not just their Commander. This didn't make it in for launch but we'll be adding it in Update 1.
    ◾Granular difficulty settings - A set of discrete options for players to customize the challenge level of the game in different areas.
    ◾MechLab / Store / Salvage quality-of-life improvements - Interface additions to reduce friction when buying and salvaging new items.
    ◾Tutorial-skip option - Allowing players who have already played the prologue missions to skip those missions when starting a new campaign, and get right to the Leopard.
    ◾Addressing difficulty spikes - We'll be working on smoothing out some issues with unexpectedly hard (or easy) content. Not to remove all difficulty variance, but to address clear outliers.
    ◾Live-streaming quality-of-life improvements - Audio persisting when alt-tabbed, for example.
    It's important to note that the exact contents of Update 1 may shift during development. Please consider these general directions and priorities. We'll post a more detailed and updated list of what's in the Update closer to its release.

    5. More BATTLETECH!
    The above is just the beginning! We'll be continuing with more free Updates after Update 1, and we'd also love to release a larger paid content Expansion or two - but right now we're staying focused on bugfixes and immediate reactions to launch feedback. With your support, we could not be more excited to continue making BATTLETECH even bigger and better.
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    Если вы хотели что-то спросить у разработчиков - предоставляется отличный шанс forums.goha.ru/showthread_0_0_t1242929
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    BATTLETECH 1.0.3 Release Notes (BETA)

    [WINDOWS] [STEAM] [GOG] Добавлен дополнительный лаунчер BATTLETECH, который можно использовать для настройки следующих параметров перед запуском игры: режим без полей, эксклюзивный полноэкранный режим, API рендеринга видео. Рекомендуется использовать эти параметры для устранения неполадок при возникновении проблем с совместимостью оборудования или программного обеспечения. Чтобы использовать эту пусковую установку, запустите BattleTechLauncher.exe в папке установки. В Gog Galaxy вы можете открыть меню More рядом с кнопкой Play и выбрать Other - > Configure BATTLETECH.

    [STEAM] Добавлено предупреждающее всплывающее окно, которое появляется, если API Steam не инициализируется при запуске игры.

    Добавлен текст на экран настроек видео, указывающий, что некоторые настройки не будут применены до следующей загрузки игры.

    Добавлена опция в меню настроек видео, чтобы показать неподдерживаемые разрешения дисплея (по умолчанию выключено).

    [macOS] Поддержка нестандартных каталогов установки Steam (пути к каталогам со специальными символами типа "=" в них.)

    Исправлены некоторые заминки при уничтожении юнитов и зданий во время боя.

    Улучшения управления памятью вокруг разрушения меха.

    Исправлена ошибка, из-за которой MechWarriors постоянно зависали в состоянии высокого или низкого настроения.

    Исправлена проблема, когда сразу сохранение игры после спасения достаточно частей, чтобы заполнить новый мех может потому что мех новый 'исчезают после перезагрузки, что сейв.

    Исправлена ошибка, из-за которой союзные подразделения в миссиях сопровождения не могли перемещаться в зону добычи при определенных обстоятельствах.

    Исправлена ошибка, когда выбирают в магазине мех с активного заказа, то отмена предупреждение всплывающее окно, вызовет на экран, чтобы не реагировать.

    Исправлено несколько проблем с начальным местом появления точек на процедурных миссиях.

    Исправлен шейдер волос, чтобы лучше поддерживать более яркие цвета в создании персонажа, изменил некоторые текстуры волос и бороды и добавил несколько ярких образцов цвета.

    Добавлены новые портретные пресеты и параметры настройки.

    Исправлена ошибка, препятствующая завершению достижений" Rock 'Em "и" Sock 'Em".

    Исправлена проблема, которая могла препятствовать завершению достижения "полного реестра".

    Исправлена ошибка, из-за которой тривиализовалось завершение достижений" лазерное шоу"," фермер-пуля "и" дождь огня".

    Исправлены проблемы с искусственным присутствием на подмножестве наград "наемник MechWarrior".

    Сделал Бакер Атлас "СБА" каркасные доступны для Атласа, второй-ХТ (в дополнение к тому, что и для стандарта Атлас КАК7-Д.) тень Ястреба "Умбра" каркасные доступны для тень Ястреба 2ч. Сделал "Валгалла" префабы для их соответствующих вариантов шасси.

    [Перестрелка] альтернативные мехи prefab теперь считаются запасом и отображаются в списке мехов запаса в конфигурации Skirmish Lance.

    [Перестрелка] копирование альтернативного префаба меха теперь правильно сохраняет внешний вид варианта мехов.

    Важно: если вы переключитесь на ветку public_beta, обратите внимание, что при игре в Многопользовательскую схватку вы сможете играть только против других игроков на ветке public_beta. Браузер лобби в настоящее время не обозначает, какие игроки находятся в ветке public_beta, а какие нет (но будут в будущих выпусках.) Если вы переключаетесь на ветку public_beta, а затем хотите создать многопользовательское лобби, пожалуйста, добавьте [BETA] к имени Вашего лобби.
  • Геральт Де Ривиа
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 7
    1
     #
    Кароче; русского нет. Продажу частей меха - тоже не завезли. Зачем выпускать??? Блоком выпустите сразук всё.
    2-й раз пройду только тогда, когда будет русский язык.
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/b..
    говорят что новый патч забаговал игру больше чем поправил багов...
    Последний патч эдакая подмена шила на мыло. Лагать и фризить стало меньше...первый час игры, потом, словно наверстывая, игра начинает тупить в 2 раза интенсивней прежнего. Полторы минуты прогрузки с экрана выбора добычи это не нормально. разрабы с готовностью подтверждают свою жопорукость раз за разом.
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    для фанов выкладываем рабочую сборку Мechwarrior 3 + аддон Pirate's Moon полностью на русском, работает даже с win.10 без проблем.
    drive.google.com/file/d/1dTkhMAFE7ROrIkaVvGIm8wD..
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    Учитывая последние новости, в ближайший патч, выйдет обновленная модель Blood Asp. Разработчики в Facebook сообщили от 18 марта, что они прислушались к отзывам игроков и решили исправить допущенные ошибки при разработке. Переработанная модель, будет больше похожа на оригинал и обладает более высокими и удлиненными деталями.
    pp.userapi.com/c845523/v845523384/6341f/2j4pXSfa..
  • Deimos-D
    Статус: оффлайн
    Рейтинг эксперта: 9
    1
     #
    LIVE - BATTLETECH 1.0.4 Release Notes

    Thank you for playing BATTLETECH! We appreciate your patience and support as our team works to quickly investigate and address reported issues with the game. Release 1.0.4 is now available for users on Steam and GoG. Note that the public_beta branch is still on Release 1.0.3 plus the additional Beta Launcher for BATTLETECH - we will also be advancing public_beta to contain 1.0.4 plus Launcher later this week.

    If you experience any issues after updating, the first step we recommend is to restart your computer, and then verify integrity of game files. Occasionally, the Steam update process can act weird - this will ensure that the update has been properly applied.

    Players with nVidia graphics cards should now update to the latest nVidia driver and not use the BT game ready driver that was released at launch.

    As always, if you experience further issues please contact Customer Support at: support.paradoxplaza.com

    Release 1.0.4 Notes, 5/21/2018
    •Fixed an issue introduced in Release 1.0.3 where the campaign timeline could stop advancing under certain circumstances - most commonly, after the death of one or more MechWarriors with active temporary tags (e.g High Spirits) on them.
    Additional note for players who mod various game files…Reminder that modding is not officially supported. If you have saved a game with any mod active, that saved game will not work after an update has been applied unless you replace all modded files exactly as they were when the save game file was created. Saved games require the exact same data state in order to function properly.
B
i
u
Спойлер